Folna kiselina za zdrav rast i razvoj

Trudnoća je dio života majke u kojemu je njeno zdravlje još bitnije, jer se direktno odražava na zdravlje bebe. Upravo se radi toga i prije same trudnoće važno pobrinuti da je majka zdrava te da kroz hranu i dodatke prehrani unosi sve spojeve važne za pravilan rast i razvoj djeteta.

Samo na taj način će osigurati zdravlje fetusa koji će se kasnije manifestirati i na zdravlje novorođenog djeteta.

Važnost za trudnoću od prvog dana

Folna kiselina u trudnoći važna je već u prvim tjednima trudnoće, s obzirom da je direktno uključena u repliciranje DNA u stanicama. Manjak folne kiseline u trudnoći uvelike povećava šanse za nastajanjem spina bifide ili drugih urođenih problema poput nepravilnog zatvaranja neuralne cijevi. 

Takve probleme lakše je moguće izbjeći postoji li u tijelu majke dovoljno folne kiseline tijekom trudnoće, a želite li biti sigurni, dobro je njezine rezerve nadopunjavati i prije same trudnoće. Osim kroz prehranu, folna kiselina u tijelo se može unositi i putem dodataka prehrani.

Oprezno s doziranjem folne kiseline

Ako ste se folnu kiselinu u trudnoći odlučili unositi putem dodataka prehrani, svakako pripazite na doziranje. Prije svega, dobro pazite na razinu B12 vitamina, jer uzimanje folne putem dodataka prehrani može prikriti njegov nedostatak, što može uzrokovati oštećenje živaca. 

Preporučena dnevna doza folne kiseline je 400 mikrograma, stoga pazite kako ne biste prešli tu dozu. Također, imajte na umu kako dodatci prehrani s folnom kiselinom mogu uzrokovati međudjelovanje s pojedinim ljekovima. Duže vrijeme uzimanja alagetika, estrogena i oralnih kontraceptiva smanjuje mogućnost njezine apsorpcije, a uzimate li s njom dodatne vitamine koji sadrže folate, pripazite kako ne biste prešli preporučenu dnevnu dozu.

Zdrava prehrana važna je u trudnoći

Folna kiselina u trudnoći može se također uzimati i kroz zdravu i ujednačenu prehranu. Upravo jer se ona može pronaći u mnogim namirnicama i postala je tako važna za zdravlje, rast i razvoj. Popis namirnica koje je sadrže uistinu je dugačak, pa je prirodne izvore moguće uklopiti u razne vrste prehrane. 

Jetra i bubrezi dobar su njen dobar, a sadrži je i većina zelenog povrća. Od ostalih sastojaka, sadrže je i:

  • Grah
  • Gljive
  • Orasi 
  • Naranča
  • Rajčica
  • Kvasac
  • Šparoge 

Sve su to stvari koje se tijekom cijele godine mogu pronaći na policama trgovina.

Prepoznajte anksioznost na vrijeme. Poremećaj anksioznosti je psihičko stanje koje karakterizira pretjerana briga, iracionalni strah i strah od neizvjesnosti. Čitajte više …