Prepoznajte anksioznost na vrijeme

Anksioznost je problem s kojim se danas bore mnogi ljudi. Kako se problem često pokazuje postepeno, ponekad je teško prepoznati ga, pogotovo ako se s tim osjećajima borite duže vrijeme. Ipak, jednom kad prijeđe određenu granicu, anksioznost može uzrokovati i velike probleme u fizičkom zdravlju, ali i utjecati na vaš svakodnevni život.

Stoga je bitno na vrijeme prepoznati ovaj problem jer ćete ga tako puno lakše pobijediti. Ako to ne možete sami, potražite pomoć stručnjaka.

Znakovi anksioznosti

Tjeskoba ili anksioznost problem je koji se očituje u obliku pretjeranog straha i brige koji nema osnovu ili je prevelik u odnosu sa situacijom s kojom se nosite. Problem kod prepoznavanja anksioznosti jest što ljudi koji od nje pate rijetko mogu prepoznati da je njihova reakcija straha i brige nerazmjerno velika naspram situacije s kojom se nose. Zbog toga anksioznost dugo može ostati neprimijećena. 

Strah i briga koju uzrokuje anksioznost često utječu na:

  •  kvalitetu života
  •  društvene veze
  •  smanjenje mogućnosti normalnog funkcioniranja u društvu

A također mogu uzrokovati i fizičke posljedice, što sve može dodatno pogoršati ovaj problem.

Razna lica tjeskobe

Anksioznost se također kod različitih ljudi može različito iskazivati. Generalno, ljudi koji se bore s ovim problemom veoma su napeti, što može uzrokovati i razdražljivost te manjak energije, jer je organizam u stalnom stanju lagane panike. Anksioznost se može očitovati i kao strah od specifične situacije, osobe ili prostora, no može biti vezana i uz donošenje odluka ili pak nespecifičnog uzroka. 

Osobe koje pate od anksioznosti često se brinu da ne donesu krivu odluku za sebe ili za druge, bez obzira na težinu odluke, što ih onda priječi da donesu tu odluku, što može uzrokovati dodatne frustracije.

Napadi panike i liječenje

Česta pojava kod anksioznosti su i napadi panike, odnosno trenutci u kojima tjeskoba prelazi u paniku, sa simptomima lupanja srca, grčeva, glavobolje, napetosti mišića, trešnje ruku i ubrzanog disanja, znojenja dlanova, pa čak i mučnine ili nesvjestice. 

Napadi panike mogu biti potaknuti vanjskim događajima ili pak nastupiti sami od sebe. Ne postoji jedan najbolji način za pomoć kod anksioznosti. Terapija je svakako dobar početak i kroz vrijeme može donijeti velike pomake, a može se kombinirati i s lijekovima koji će pružiti dodatnu pomoć. S druge strane, ako je u pitanju napad panike, dobro je poznavati osnovne načine smirenja te nakon napada panike također uzeti vremena za odmor i predah.