Istaknite mišiće uz plank vježbe

Bez obzira vježbate li kod kuće ili u teretani, veoma je važno dobro poznavati svoje tijelo i pronaći vježbe koje će vam omogućiti brze rezultate u što kraćem vremenu. Plank vježba jedna je od takvih vježbi koju mogu koristiti gotovo svi, a u jednoj vježbi omogućuje treniranje cijelog tijela.

Ono po čemu je ova vježba vrlo zanimljiva je i to što ju možemo odraditi gotovo bilo gdje, potrebno vam je samo malo prostora oko vas.

Naizgled jednostavno

Plank vježba, poznata kod nas još i kao vježba „daska“ ili izdržaj, jedna je od rijetkih vježbi koja aktivira gotovo sve mišiće u tijelu. Radi se o statičnoj vježbi koja se vježba pomoću težine tijela, a osim o snazi mišića njena uspješnost ovisi i o disanjum, ali i mentalnoj snazi koju imate. 

Plank vježba, poznata kod nas još i kao vježba „daska“ ili izdržaj, jedna je od rijetkih vježbi koja aktivira gotovo sve mišiće u tijelu.

Izvođenje plank vježbe u suštini je jednostavno, jer ne zahtijeva nikakve komplicirane kretnje, pa čak niti mnogo snage i snalažljivosti. Ipak, plank vježba jedna je od najtežih vježbi, pogotovo za početnike. Želite li pojačati svoj trening, plank vježba savršen je odabir, a može se također koristiti i za mjerenje napretka tijekom vježbanja.

Pravilna plank vježba

Kako biste mogli koristiti plank vježbu, veoma je važno da znate kako pravilno vježbati, čak i ako će trajati samo nekoliko sekundi. Plank vježba izvodi se tako da se s jedne strane podupremo na vrh nožnih pristiju, a s druge na laktove ili ruke – ostatak tijela mora biti u zraku, u ravnoj liniji. 

Mišići stražnjice, trbuha, leđa i nogu trebaju biti stisnuti i čvrsti, a treba izbjegavati preveliko oslanjanje na jedan dio mišića kako bi se smanjio pritisak na druge. Leđa moraju biti ravna te treba izbjeći pretjerano podizanje ili spuštanje zdjelice kako bi se smanjilo opterećenje.

Za što bolje rezultate vježbanja

Plank vježbu najbolje je vježbati u setovima, u kombinaciji s drugim vježbama. Jednu plank vježbu treba održati barem 10 sekundi kako bi rezultati bili vidljivi, nakon čega je potrebno uzeti barem isto toliko vremena za odmor. Jednom kada ste u stanju klasični plank držati više od 60 sekundi, prebacite se na teže verzije plank vježbe, kao:

  • plank s jednom rukom
  • bočni plank

Najbolje je odraditi tri seta plank vježbi, no za bolje i brže rezulatate taj broj lako možete povećati po potrebi. Plank vježbu možete odraditi bilo gdje, pa zbilja nema razloga na ne započnete s vježbanjem već danas.

Znate da su zubni implantati najbolja opcija da na najtrajniji način ponovno vratite prekrasan osmijeh na svoje lice. Više o tome možete pročitati ako slijedite linku.